Amerika Birleşik Devletleri'nde köprüyü yıkan gemi kazasının ayrıntıları ortaya çıkmaya başladı. Gemi kaptanının kazadan beş dakika önce uyarı sinyali gönderdiği ve kazaya 2 dakika kala da geminin kontrolden çıktığını duyurduğu ortaya çıktı. Hayatını kaybeden 6 köprü çalışanından ikisinin cansız bedenine ulaşıldı. Geminin motor arızasına kirli yakıtın neden olduğu yönünde iddialar var.
Amerika Birleşik Devletleri'nde yetkililer, köprü faciasını soruşturuyor. ORİJİNALİ 5 YILDA YAPILMIŞTI
Dali isimli yük gemisinin Baltimore eyaletindeki Francis Scott Key köprüsünü yıkmasından sonra nehre düşüp hayatını kaybeden 6 kişiden 2'sinin cansız bedeni bulundu. İşçilerinin tamamının göçmen olduğu belirlendi.
Amerikan Ulaştırma Güvenliği Kurulu olayla ilgili son bilgileri paylaştı. Ekipler köprü enkazında bekletilen gemiye çıktı. Kaza sırasında gemide 2 kaptan ve 21 mürettebatın olduğu açıklandı.
Gemide 4 bin 700 konteyner olduğu ve 56'sının tehlikeli madde içerdiği ancak halk sağlığı için sorun teşkil etmediği belirtildi.
Geminin kara kutu olarak adlandırılan veri kaydedicisinin çözümleme aşaması da başladı. Kazadan önceki 6 saatlik bilgilerin yeraldığı cihazın kaza anında durduğu ancak ses kaydının sürdüğü ortaya çıktı.
İlk bilgilere göre, Kaptan uyarı sinyalini kazadan 5 dakika önce göndermiş, iki dakika önce de geminin tüm gücünü kaybettiğini, kontrolden çıkarak köprüye doğru sürüklendiklerini belirtmiş.
Ses kayıtlarına göre, yetkililer köprüdeki işçilere trafiği kesmeleri çağrısı yapmış ve saniyeler içinde de işçiler araç geçişini durdurabilmek için seferber olmuş. Kaza anıyla ilgili ayrıntılara, kaptanların bugün vereceği ifadenin ışık tutması bekleniyor. Soruşturmanın 2 yıla kadar uzayabileceği aktarıldı.
İlk belirlemelere göre, gemi elektrik kesintisinden sonra güç kaybı yaşadı. Uzmanlar, bu güç kaybına kirli yakıt kullanımının sebep olması ihtimali üzerinde duruyor.
3 futbol sahası uzunluğundaki gemide görevli bir kişi Amerikan Fox News'e konuştu. Makine dairesinin yanmış yakıt kokusuyla kaplandığını söyledi.
47 yıl önce yapılan köprünün mayıs ayında yapılan rutin denetiminde olumlu rapor aldığı ancak ayaklarında olası darbenin etkisini azaltacak ek koruma katmanının olmadığı belirtildi..